Dag 2 - Min första kärlek

Min första kärlek hmm..
Nej men, det har faktiskt inte kommit ännu!, jag skäms inte över det eller så. Har bara inte känts rätt eller vart rätt. Och jag känner att det är ingenting man behöver stressa med, jag tror personligen att den kommer när man minst annar det själv. Förr eller senare.
Visst önskar jag ibland att det kunde komma nu NU!, men finns inte så mycket att göra. Ragga eller satsa tänker ni, men det är inte min tanke. Det ska kännas naturligt och man ska lära känna varandra innan man inleder något seriöst. Och så har det inte känts för mig. Så jag är säker på att den kommer förr eller senare. Och när kärleken väl kommer så är jag bered och lycklig. Om man nu kan säga så. Det här med kärlek är svårt då kärlek är så pass olika för alla människor, för vissa är det att ha en riktig vän, någon att dela livet med, någon som stöttar. Medans det för andra är att ha någon vid sin sida hela tiden, någon man inte leva utan.
Som min lärare brukar säga: "Kärlek handlar bara om att gå runt och noja. Första nojar man för man inte har någon kärlek, att man inte ska få bli tillsammans med något. Och sen när man har varandra ja då går man runt och nojar om att förlora personen. " Väldigt klokt sagt, för det stämmer verkligen!
 Några andra citat om kärlek som stämmer in:

Kärlek är inte att hitta någon att leva med,
Kärlek är att finna någon man inte kan leva utan!

Den sanna kärleken liknar en cirkel, och cirkeln har inget slut.

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0